Неділя, 19.08.2018, 21:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, молоді та спорту Вільнянської РДА

Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Матеріально-методичне забезпечення

Середовище як джерело виховання дитини
Середовище – це сукупність природних і соціальних умов, що оточують людину.
Молодший школяр має прямі чи опосередковані звязки з природним, соціальним, навчальним, ігровим, технологічним і психопедагогічним середовищем. Вихованість, навченість сучасної людини – результат не лише діяльності вчителя, а й впливу всіх перелічених середовищ.
Слід зазначити, що за умов однакового фінансування шкіл суттєво відрізняється навчальне середовище учнів.
Кожному вчителю слід проаналізувати педагогічну доцільність навчально-виховного середовища свого класу з точки зору комфортності для учнів, батьків, вчителів.

Класна кімната – це те місце, де учень повинен відчувати душевний спокій, впевненість, захищеність, комфорт.

Приміщення класу, меблі мають бути не тільки естетичними, а й максимально зручними, відповідати змінам у фізичному розвитку учнів.

Санітарно-гігієнічними вимогами затверджено розміри шкільних меблів:

Група меблів

Клас

Ростова група меблів

Висота краю парти з боку учня над підлогою

Висота стільця від підлоги

Колір маркування

1.

1.

До 115 см

48 см

28см

Оранжевий

2.

1,2

До 130 см

54 см

32 см

Фіолетовий

3.

2,3,4

130-145 см

60 см

36 см

Жовтий

4.

4

146-160 см

66 см

40 см

Червоний

Добре, якщо в класі, крім двомісних стаціонарних парт, є кілька додаткових одномісних робочих столиків, потрібних для індивідуальної роботи. На робочих місцях мають бути гачки для порфелів, на поверхні парти – позначення кута або похилої лінії, щоб діти могли самі перевіряти, чи правильно лежить зошит.

                                                                                      

У практиці деяких шкіл є спроби комплектування робочих місць учнів різними видами меблів, наприклад: місця для роботи стоячи, "конторки”; місця для роботи за партами сидячи; одномісні парти. Такі парти зручні для зняття статичної напруги, а також щоб швидко створювати робочі зони для виконання групової робти або інсценізації прочитаного.

В окремих класах на двох перших партах можна зобразити усміхнене сонечко. На цих місцях сидять діти, у яких день народження, або ті, що особливо відзначилися на уроці.

Робоче місце вчителя має бути взірцем для школярів у виховання культури праці. Добре, якщо на столі є розклад занять, деякі програмові вимоги до знань, умінь та навичок, перелік словникових слів, творів з позакласного читання, кількість перевірних робіт з предметів. Якщо є змога, бажано поставити додатковий робочий столик. На ньому можна розмістити обладнання до уроку чи матеріал, який учні, не питаючи дозволу, використовували б під час самостійної роботи ( словники, додаткові картки тощо).

Класна дошка має бути тристулкова, частина якої розлінована для вироблення у дітей графічних навичок з  мови та математики. Одна стулка має бути з магнітною основою, а сама дошка була обладнанавгорістаціонарнимизатискувачами для рухомого демонстрування наочності. Крім того, добре мати 1-2 маленькі переносні дошки.
 

На передній стіні класу, ліворуч чи праворуч від дошки, на спеціальних стендах вивішують допоміжний матеріал тривалого користування: алфавіт, зразки письмового написання букв та цифр, назви компонентів дій, а з іншого боку – місце для змінної наочності: "Говори правильно”, "Пиши правильно”, "Кишеня Чомучки”, "Куточок книголяба” та інше. Важливо, щоб стенди були без зайвих прикрас, на доступній дітям висоті, легко читалися, періодично змінювалися, щоб не було перевантажень сприймання.

Необхідно в класі мати годинник із виразним циферблатом; доцільні пісочні годинники на 1, 2, 3 хв.

Обов’язкові стенди: Куточок національної символіки, Календар природи, Класний куточок.

 

Задню стінку класної кімнати використовують по-різному. На вільній частині бажано повісити довгу дошку або прикріпити частину рулону світлих шпалер й фломастери. Це значно розширює можливості вчителя для керівництва індивідуальною та груповою роботою учнів на уроці. Тут можуть працювати учні, які швидко виконують загальне завдання.

     Увага учнів початкових класів нестійка, вони прагнуть діяти практично, а можливості активного слухового сприймання дуже обмежені. Тому неабияке значення для підтримки уваги дітей має те, що постійно знаходиться у полі зору. Слід критично переглянути зміст стендової наочності, звільнити класні кімнати від зайвих друкованих таблиць, спрямувати свою працю і фантазію на змінні експозиції.

 

«…У школі учню повинно бути так, як у батьківській хаті…»,- так писав про шкільне середовище колишній директор Сахнівської школи Олександр Захаренко.

У початковій школі повинні бути уроки у «Школі під голубим небом», «Мандрівки до Джерел слова», свято Книги тощо.

У кожній школі, у кожному класі має панувати особлива атмосфера емоційного благополуччя усіх вихованців незалежно від рівня їхніх навчальних досягнень.

 
Матеріал взято із посібника О.Я.Савченко «Виховний потенціал початкової освіти», К.- 2009р.


 
Наказ Міністерства освіти і науки України № 264 від 05.04.2006 р. "Про затвердження Базового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних  кабінетів  початкової освіти"
 
Інформ-банери

ПОГОДА
Інформер свят
Праздники Украины

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz