Субота, 15.12.2018, 09:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, молоді та спорту Вільнянської РДА

Меню сайту
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Робота РПМПК

Вільнянська районна психолого-медико-педагогічна консультація далі (РПМПК) створена відповідно до наказу по відділу освіти  № 11 від 16.01.2006р. є державною діагностико-корекційною структурою, що функціонує у системі освіти, підпорядкована відділу освіти Вільнянської райдержадміністрації , обласній ПМПК.

Місце знаходження РПМПК :

м. Вільнянськ

в. Космодем'янської, 1

т. 4-17-33, 4-17-52

 

 Діяльність РПМПК   спрямована на:       

виявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та потенційних можливостей  розвитку дітей віком до 18 років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та поведінки;
            підготовку рекомендацій щодо розвитку, змісту, форм і методів навчання з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини;
            консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних  працівників, з питань вибору можливих форм і методів навчання, у тому числі інклюзивного (інтегрованого), у поєднанні з реабілітаційними заходами, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;
            облік, систематизацію та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою щодо створення належних умов та  вжиття заходів для реалізації права таких дітей на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності у місцях проживання;
            участь у складанні індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (спільно з лікарсько-консультаційними  комісіями закладів охорони здоров’я);
            організацію індивідуальної корекційно-розвиткової допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед зі складними та тяжкими вадами;   
            співпрацю з шкільними психолого-медико-педагогічними комісіями спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів); 
            надання науково-методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей, обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;      
            системну психолого-педагогічну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання, за індивідуальною формою в домашніх умовах; 
            психолого-педагогічний супровід сімей, які виховують дитину зі складними вадами розвитку, у тому числі з інвалідністю;
            залучення батьків (осіб, які їх замінюють) до участі  в реабілітаційному процесі шляхом їх участі у проведенні корекційно-розвиткових занять, надання методичних рекомендацій щодо розвитку і виховання їхніх дітей; 
            просвітницьку діяльність серед населення в цілях профілактики виникнення порушень у психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості. 

 

Основні завдання ПМПК

У взаємодії з районною дитячою поліклінікою, районною лікарсько-консультаційною комісією, районною службою соціального захисту своєчасне виявлення дітей з вадами розвитку, починаючи від народження, облік їх кількості за освітніми потребами з урахуванням видів порушень, консультування батьків щодо вторинних ускладнень психічного розвитку дитини з певним видом порушень.
            Попереднє логопедичне, педагогічне та психологічне вивчення  дітей з вадами розвитку, які не відвідують навчальних закладів, результати якого фіксуються у відповідних розділах "Картки стану здоров’я і розвитку дитини" .
            Психолого-педагогічне вивчення дітей в РПМПК, що відбувається за умови наявності у її складі необхідних фахівців та документально підтверджених медичних даних (діагнозу) дитини і стосується дітей з сенсорними, фізичними, мовленнєвими порушеннями.
            Діти, які мають складну ваду або порушення інтелектуального розвитку, проходять обстеження консультації з повноваженнями обласної або в РПМПК за умови присутності на засіданні представника КЗ «ЗОПМПК» ЗОР
            Направлення дітей із складними вадами розвитку (після попереднього консультування та оформлення необхідних документів) на психолого-педагогічне вивчення в консультацію з повноваженнями обласної для визначення особливих освітніх потреб і надання рекомендацій щодо змісту, методів та форми їх навчання, комплексної реабілітації.
            Надання корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами, зумовленими складними вадами розвитку, із залученням батьків  або осіб, які їх замінюють (індивідуальні та групові заняття).
            Консультативно-методичну допомогу батькам (особам, які їх замінюють), педагогам, практичним психологам, соціальним педагогам, медичним працівникам та працівникам соціально-психологічних служб з питань виховання, навчання, необхідності психолого-педагогічного та медичного супроводу дітей з різними видами порушень психофізичного розвитку та девіантною поведінкою.
            Проведення роз’яснювальної роботи серед населення, працівників закладів освіти, охорони здоров'я, установ та закладів соціального захисту населення тощо про необхідність раннього виявлення та організації своєчасної фахової допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
            Організацію, координацію діяльності шкільних психолого-медико-педагогічних комісій, консультативно-методичну допомогу у здійсненні індивідуального супроводу навчання і виховання дітей з різними видами порушень психофізичного розвитку в тих навчальних закладах, де вони є учнями (вихованцями).
            Участь у розробці пропозицій щодо розвитку мережі навчальних закладів для дітей дошкільного і шкільного віку, які можуть надавати освітні послуги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, створення в них умов для  інклюзивного (інтегрованого) навчання.
            Співпрацю з інститутом післядипломної педагогічної освіти, з відділом освіти Вільнянської райдержадміністрації, районним методичним кабінетом, психологічною службою системи освіти, взаємодію з дошкільними, загальноосвітніми навчальними закладами, службами у справах дітей, громадськими та іншими організаціями.
            Підготовку аналітичної звітності для психолого-медико-педагогічної консультації, якій РПМПК підпорядкована. 
 

Склад районної  ПМПК:

1. Завідувач

2. Консультант - лікар-психоневролог

3.Консультант –логопед

3. Консультант -психолог

 

 Організація роботи ПМПК

  Первинне консультування батьків (осіб, які їх замінюють) щодо особливостей розвитку їхніх дітей відбувається з їх власної ініціативи і здійснюється консультантом відповідної фахової спеціалізації. У разі необхідності поглибленого психолого-педагогічного вивчення дитини на засіданні РПМПК їм надається "Картка стану здоров’я і розвитку дитини".
            Психолого-педагогічне вивчення дитини в РПМПК здійснюється тільки в присутності батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності таких документів:
            паспортів батьків; 
            свідоцтва про народження дитини;
"Картки стану здоров’я і розвитку дитини";
            "Історії розвитку дитини" (форма 112/о, затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 № 302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)) "; 
            "Індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда", затвердженої наказом МОЗ України від 08.10.2007 № 623 "Про затвердження форм індивідуальної програми реабілітації інваліда, дитини-інваліда та Порядку їх складання", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 19.10.2007 за № 1197/14464, якщо дитина інвалід; 
зошитів з рідної мови, математики (якщо дитина навчається), малюнків;
            документів про додаткові обстеження дитини (якщо такі є);
            письмової згоди батьків або осіб, які їх замінюють, щодо надання дозволу на обробку персональних даних дитини, отриманих в процесі психолого-педагогічного вивчення, відповідно до цілей цього Положення.
На підставі результатів власного психолого-педагогічного вивчення дитини фахівцями РПМПК формулюється висновок про особливості її розвитку та приймається колегіальне рішення про надання батькам (особам, які їх замінюють) рекомендацій щодо програми, форм і методів навчання та здійснення корекційно-розвиткової роботи, соціально-трудової реабілітації.
            Батькам або особам, які їх замінюють, надається витяг з протоколу засідання РПМПК з відповідним висновком та рекомендаціями. 

Висновок, виданий РПМПК, скріплюються печаткою консультації з повноваженнями обласної і носить рекомендаційний характер.

 В РПМПК ведеться документація, визначена центральною консультацією.
РПМПК  може проводити виїзні засідання в загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладах за погодженням з відділом освіти Вільнянської райдержадміністрації, вдома за запитом і заявою батьків.     

 

 Презентація.

 

Інформ-банери

ПОГОДА
Інформер свят
Праздники Украины

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz